Skrevet av Emne: Norsk BF2  (Lest 2734 ganger)

Nibor

• Sofakings
  • Sr. Member
    • E-post
Norsk BF2
« på: Mars 04, 2007, 17:27:18 »
Fant på tv2 forumet to gutter som har oversatt fra engelsk til norsk :D

Fra den dagen jeg anskaffet meg Battlefield 2, har jeg alltid villet kunne drepe en person på norsk. Jeg har hat lyst til å sprenge ting på norsk, invitere folk på norsk.
Jeg har kort sagt ønsket Battlefield 2 på norsk.
I dag er dagen kommet. Battlefield 2 in-game tekst er nå noenlunde oversatt til norsk av Marius (Crazybf2killer) og meg (Air-Defender_David89). Fortrinnsvis er det meg som hadde ansvaret for in-game teksten. Marius vil komme med oversettelsen for BFHQ, Options, etc.

Vi kan tilby finesser som oransje skrift på diverse sentrale ord, kommandoer på norsk samt lyd på norsk (nei da, det har vi ikke gjort).

Under her kan Dere se de forskjellig tekst- typene vi har brukt. Men det skal også sies at denne oransje skriften er blitt hentet fra den tidlige lanserte språkfila. Der poeng lyser opp når du har gjort nyttige ting for laget ditt (+2 bonus), eller mindre nyttige ting (-2 penalty).

Når sant skal sies, er nok ikke vi to de skarpeste knivene i skuffen når det kommer til data- og fil- behandling. Så vi har lagt ved fem filer:

http://www.myfilehut.com/userfiles/243858/Battlefield%202%20-%20Norwegian%20version.msi

Med disse er du garantert å få med alt du trenger!
Filene skal legges under:
Lokal disk/Programfiler/EA GAMES/Battlefield 2/mods/bf2/Localization/English

Viktig: Husk og ta backup av original- filene som ligger der. Hvis du eventuelt vil gå tilbake til den engelske versjonen, eller det oppstår noen problemer.

Vi gjør også oppmerksom på at ikke alt er oversatt. Er du nybegynner, vil visse informasjonstekster o.l. dukke opp på engelsk. Vi har heller ikke satt så stor prioritet på orddeling, etc.
Bokstavene Æ, Ø og Å er erstattet med E, O og A.

Finner du feil i oversettelsene, noe du lurer på om vi kan forandre eller annet, er det bare å skrive det i topicen.
Positive tilbakemeldinger er også velkommene!

Med vennelig hilsen
- David og Marius

Cpt_Kent

• Sofakings
  • Sr. Member
  • Neee.
Re: Norsk BF2
« Svar #1 på: Mars 04, 2007, 20:51:53 »
kult. dette må testes
Sjala bajs!

Atad606

• Sofafriends