Skrevet av Emne: Lag  (Lest 2492 ganger)

IDF

• Sofakings
  • überspammer
  • Svigemor
Lag
« på: Februar 25, 2011, 01:08:14 »
Hei folkens. Sliter masse med lag om dagen. Fikk låne en D-Link (615 tror jeg......DIR 615 etter en sjekk) som jeg og Ronny brukte som "ruter" til min PC. Vi opplevde en hel masse lag og antok at noen hadde gått som gratispassasjerer på nettverket vårt (selv om vi kun kjører kabel). Gikk så inn og passorbeskyttet det trådløse nettverket. Virket bra i ca. ett døgn og så var gleden over. Jeg kan sikkert få en masse råd om passord, kryptering og annet dritt, men vi har ikke lap-top og trenger derfor ikke en "ruter" med en forbanna erigert antenne. Noen som har en eller annet uten antenne helt innerst inne i skapet?  :-* :-* hint hint Bernt  :-[ :-* eller noen andre :-* Hilsen desperat  ;)
« Siste redigering: Februar 25, 2011, 01:10:06 av IDF »

kenander

• Administrator
  • Spamkråke
    • Kenander.com
Re: Lag
« Svar #1 på: Februar 25, 2011, 03:11:39 »
Er det bare dere som bruker maskinene, ingen unger som feks laster ned via torrents? det kan knekke en ruter ganske fort og trenge en restart..

Du kan jo også prøve å disable det trådløse, etter manualen å dømme så kan du gjøre det under setup - Wireless setup - fjerne haken på "enable wireless" Da skal du være uten det trådløse. Får å være helt sikker så kan du skru ut antenne

Kan jo også hende at routern rett og slett er fubar
« Siste redigering: Februar 25, 2011, 03:41:56 av kenander »

IDF

• Sofakings
  • überspammer
  • Svigemor
« Svar #2 på: Februar 26, 2011, 15:46:25 »
Takk for innspill Kenneth. Fjernet haken og det ser ut som det går greit nå.
Passorbeskyttet den for to dager siden. Hjalp et døgn og så var det pån igjen. Men etter at jeg fjernet haken så virker det som om det funker. Tiden vil vise ???

IDF

• Sofakings
  • überspammer
  • Svigemor
« Svar #3 på: Mars 08, 2011, 14:05:44 »
Har hatt et helvete med ruteren, men nå er problemet løst. Gjentatte on/off med strømforsyningen hjalp ikke, meeeen i går fant jeg en reset knapp. En binders inn der og så var problemet løst :-)

!Sofa!Promille

• .!..
  • Sofakings
  • Wannabe spammer
  • Skål :-) godt med ØL!
« Svar #4 på: Mars 08, 2011, 17:11:08 »
 :laugh:

morton55

• Sofakings
  • Sr. Member
« Svar #5 på: Mars 08, 2011, 22:01:36 »
Binders???
Lot du den stå igjen, eller?
Håper du ikke dytta den for langt inn, så den er strømførende neste gang du tar på den... BZZZZZZT!
 ;D ;D