Skrevet av Emne: Homefront  (Lest 2618 ganger)

kenander

• Administrator
  • Spamkråke
    • Kenander.com
Homefront
« på: Mars 19, 2011, 12:26:54 »
Er det noen som har hørt om Homefront?

Ser ut til at det er en slags blanding av BF og COD. Battle har lagt ut en greit oppsumert nyhet av spillet her
http://www.battle.no/?section=news&nid=607

Spillet kom ut i går ser det ut som

Hva tror dere om dette?

SofaKings*Arild*

• Sofakings
  • Forumspamer
Re: Homefront
« Svar #1 på: Mars 19, 2011, 16:54:48 »
Interesang story bak dette...  Grafikken er ikke all verden, men kan hende det er veldig spillvenlig og artig.
Den sinteste i krig, er den som ikke sloss!

morton55

• Sofakings
  • Sr. Member
« Svar #2 på: Mars 22, 2011, 11:04:13 »
Har lenge hatt dette spillet i kikkerten, og lastet det ned i går.
Spillet er absolutt meget bra, med en fullstendig usannsynlig story, men om man svelger alle forutsetninger (hvisomatte, dersomatte)for at denne historien skal holde, er også storyen meget god. Har bare prøvd singleplayer, og de forskjellige mappene er meget gode og varierte.

Leste Battle.no sin oppsummering av spillet, og kan ikke helt si jeg kjenner meg igjen:
"Her tar du rollen som pilot for motstandsbevegelsen og scriptingen i spillet gjør at du fungerer som en action-magnet, med andre ord kan Homefront love deg nonstop action i en sammenhengende singelplayer der du slipper å vente på kuttsener. Historien blir drevet av deg selv og utfolder seg mens du spiller."

Det er riktignok nonstop action til de grader, men en sammenhengende singelplayer uten kuttsener er det ikke. Her er det like mange kuttsender som i andre spill, uten at jeg synes det gjør noe. Det at historien blir drevet av deg selv og utfolder seg mens du spiller stemmer heller ikke. Her har man en vei å gå for å komme fram til målet, og det gis ingen frihet til å gå utenom den trange stien man må følge gjennom hele spillet. Anmelderen fra Battle.no burde nok ha spilt spillet selv før han skrev en anmeldelse av det.
For meg var dette et toppspill, og jeg klarte ikke å slutte når jeg først var i gang. Ble helt oppslukt av storyen, og så fram imot en lang natt. Skuffelsen ble derfor ubeskrivelig, da spillet plutselig var ferdig! Etter bare litt over tre timers spilling!
Jeg så fram imot en episk endeløs rekke av slag hvor man først tok over herredømmet over USA og jagde koreanerne på sjøen, til man fortsatte krigen i Korea, hvorpå sluttscenen omhandlet erobringen av palasset til Kim il Sung. I stedet sluttet spillet ved amerikanernes første seier! Kjempeskuffelse!
Kan spillet anbefales?
Nei, ikke til denne prisen, da spillet er altfor kort. Om ca et år, da prisen har kommet ned til 100 kr, kan man slå til.
Har som sagt ikke spilt multiplayer, men jeg kan ikke tro at denne delen av spillet skiller seg vesentlig fra andre, som f. eks COD serien.
« Siste redigering: Mars 22, 2011, 15:14:10 av morton55 »

kenander

• Administrator
  • Spamkråke
    • Kenander.com
« Svar #3 på: Mars 22, 2011, 14:01:50 »
Sparte man de kronene  :)

Kommer en oppfølger etter hva jeg har forstått. Synes at det er greit med ikke alt for lange kampanjer men 3 timer er vel litt i minste laget. Dem skal sikkert vri mest mulig kroner av oss med oppfølgerne.

IDF

• Sofakings
  • überspammer
  • Svigemor
« Svar #4 på: Mars 22, 2011, 22:51:17 »
God redegjørelse morton. Venter nok litt jeg før jeg løper og kjøper spillet.