Skrevet av Emne: Starcraft 2  (Lest 2654 ganger)

morton55

• Sofakings
  • Sr. Member
Starcraft 2
« på: August 11, 2010, 17:07:36 »
Hallo igjen!

Tenkte si et par ord om spillet jeg har vært ganske oppslukt av de siste dagene.
Det opprinnelige Starcraft fra 1998 er framdeles et meget populært spill, spesielt i Korea, hvor det faktisk er egen TV-kanal som sender kamper mellom spillere. Der er det profesjonelle spillere som lever godt av å bare spille Starcraft.
Lenge har det imidlertid vært åpenbart at en oppfølger måtte komme, og Bizzard har arbeidet hardt og lenge med dette nå. Bare det at Blizzard står bak spillet er en garanti for kvalitet! Det kan helt sikkert alle WOW'erne skrive under på.
Og nå som Starcraft 2 er ute, er det åpenlyst at spillet er bunnsolid og skuffer ikke i det hele tatt.
Spillet er st strategispill, og alle som har spilt Red Alert, Command & conquer, Warhammer eller det gamle Starcraftspillet har ingen vanskeligheter med å gå rett inn i spillet og forstå konseptet. Her gjelder det å bygge opp sin base ved å samle ressurser slik at man kan produsere infanteri, kjøretøy og fly som man kan knuse fienden med.

Singleplayerdelen er fantastisk bra med en god story med hele 36 missions. Det er tre raser i spillet, og SP-delen handler om Terrans historie. Terrans er mennesker, mens de to andre rasene kan best kalles aliens. Det skal komme to addons som er like store, slik at hver av de tre rasene i spillet får hver sin episke historie med massevis av gode, varierte missions.

Det er en utrolig dybde i spillet, og selv om det er lett å forstå hvordan man spiller, tar det lang tid å mestre. Det merker man så snart man går online og prøver seg mot ekte motstandere. Da er det febrilsk aktivitet med å prøve å få bygget nok forsvars og angrepsstrukturer  og enheter før motstanderen angriper. Er man for sen i byggingen, og bygger man ikke opp de viktigste strukturene godt nok, kan man oppleve å bli fullstendig overhvelmet og få hele sin base utslettet på få minutter. Det er en vond opplevelse å se dette utfolde seg på skjermen, noe jeg har fått smertelig erfare diverse ganger. Det er utvilsomt enormt mange meget gode spillere der ute.  På den annen side er det ingenting som er så tilfredsstillende som når man går seirende ut av en slik duell.

Et spill jeg hadde i går var spesielt tilfredsstillende:
Jeg kom godt i gang og hadde bygget meg opp en god del gode enheter, og gikk til angrep. Hadde ikke sett noe til motstanderen enda. Da jeg nådde basen hans slo han tilbake med en enda større styrke enn min. Jeg ble regelrett knust. Da angrep han med alt han hadde, og takket være endel forsvarsstrukturer jeg hadde fått satt opp, klarte jeg å slå han tilbake med et nødskrik. Da bygget jeg en bataljon med Thors, gigantiske stidsmaskiner. Hadde omtrent 10-12 stk. Da kom motstanderen med et nytt angrep med luftbårne tropper som kom inn bakveien og nesten lurte meg trill rundt. Han fikk ødelagt endel meget viktige bygninger før jeg klarte å demme opp. Da var jeg svekket bygningsmessig i forhold til motstanderen, og det var bare en ting å gjøre: Gå på med alt jeg har! Jeg kjørte hele hurven med Thors samt endel støttetropper og dundret inn i basen hans. Det ble en voldsom kamp, men etter en stund oppdaget jeg hva motstanderen hadde forsømt: Han hadde ikke bygget nok Thors, bare 4-5 stykker, og hadde heller ikke satt opp nok turrets slik at jeg etterhvert nedkjempet alt han hadde av enheter og kunne systematisk knuse hele basen hans. Alt jeg hadde igjen når det hele var over var to Thors med bare så vidt litt helse igjen. Etter en slik omgang, hvor spillet bølget fram og tilbake, var jeg helt utkjørt, men utrolig så godt det føltes! Etterpå kunne jeg kose meg med replayen av matchen.

Konklusjon: Starcraft 2 kan absolutt anbefales på det sterkeste!

SofaKings*Arild*

• Sofakings
  • Forumspamer
Re: Starcraft 2
« Svar #1 på: August 12, 2010, 03:31:16 »
Høres ut som en god rund BF spør du meg.    hihiiihihh
Har ett sært spill fra 1999 som jeg pleier å spille for å slappe av. BF spiller jeg for action og sosialt. Trenger ingen nye fram til noe som matcher BF2. (kanskje noe estetisk pent medal of honor etg.)
Den sinteste i krig, er den som ikke sloss!

morton55

• Sofakings
  • Sr. Member
« Svar #2 på: August 12, 2010, 12:36:59 »
Hvilket spill fra 99 er det du slapper av med?

SofaKings*Arild*

• Sofakings
  • Forumspamer
« Svar #3 på: August 12, 2010, 21:35:07 »
close combat "the russian front" skikkelig langtekkelig og en forferdelig oppløsning. men spennende og avstressende på samme tid.
Den sinteste i krig, er den som ikke sloss!